Siirry sisältöön

Omavalvontasuunnitelma

Hämeen Laatusiivous Oy:n omavalvontasuunnitelma

Voimassa 1.6.2025 alkaen toistaiseksi.

YKSITYISTÄ PALVELUNTUOTTAJAA KOSKEVAT TIEDOT

Nimi: Hämeen Laatusiivous Oy
Y-tunnus: 2589851-5
Postiosoite: Haapasaarentie 71, 36420 Sahalahti
Käyntiosoite: Mäntyhaantie 5-7, 33580 Tampere
Yrityksen kotikunta: Kangasala

TOIMINTALUPAA KOSKEVAT TIEDOT

Hämeen Laatusiivous Oy toimittaa siivouspalveluita Tampereella, Kangasalla, Lempäälässä, Nokialla, Pirkkalassa ja Ylöjärvellä.

Yrityksellä on lupa toimittaa sosiaalipalveluiden tukipalveluna arvonlisäverotonta siivouspalvelua alla luetelluissa kunnissa.

Kunta / luvan myöntämispäivä:

  • Tampere / 2.8.2011
  • Kangasala / 20.1.2012
  • Pirkkala / 20.2.2012
  • Lempäälä / 26.4.2012
  • Ylöjärvi / 27.12.2013

TOIMINTA-AJATUS, ARVOT JA TOIMINTAPERIAATTEET

Hämeen Laatusiivous Oy:n toiminta-ajatuksena on tuottaa laadukasta, luotettavaa ja ihmisläheistä siivouspalvelua kotisiivous- ja yritysasiakkaille, arvoina rehellisyys, vastuullisuus, huolellisuus, joustavuus, ystävällisyys. Jokainen henkilö yrityksessä pyrkii toimimaan asiakaskohtaamisissaan ja työssään näiden arvojen mukaan.

OMAVALVONNAN ORGANISOINTI, JOHTAMINEN JA VASTUUHENKILÖT

Organisaation johto: Jari Koivumäki, toimitusjohtaja p. 040-583 1392
Omavalvonnan vastuuhenkilö: Sanna Ahtineva, p. 044-558 6595

Omavalvonta-asiat kuuluvat perehdyttämissuunnitelmaan. Omavalvontasuunnitelma on laadittu vuonna 2011, se tarkistetaan vuosittain ja sitä päivitetään aina tarvittaessa. Tarkistettu omavalvontasuunnitelma kerrataan henkilökunnan kanssa ja se on julkisesti nähtävillä Hämeen Laatusiivous Oy:n verkkosivuilla.

HENKILÖKUNTA

Omistajayrittäjien (Jari Koivumäki ja Sanna Ahtineva) lisäksi yrityksessä työskentelee sesongista riippuen 16-20 siistijää. Heistä 7 henkilöä on työskennellyt yrityksessä yli 3 vuotta ja 4 henkilöä yli 5 vuotta (tilanne 1.6.2025). Vuosittaisessa asiakaskirjeessä koko henkilökuntamme, myös yrittäjät, esittäytyvät omin sanoin ja kuvien kera asiakkaille.

Perehdytykseen panostamme, jotta jokaisen uuden työntekijän olisi mahdollisuus onnistua työssään ensimmäisestä työpäivästään alkaen. Aluksi uusi työntekijä saa itseopiskeltavakseen perehdytysmateriaalin ja ennakkotehtävän. Tämän jälkeen häntä opastetaan työvälineisiin ja yrityksen käytäntöihin liittyen toimistollamme ja sitten hän pääsee kokeneen työparin mukaan siivouskohteisiin kolmanneksi työntekijäksi. Kolmantena ollaan yleensä 2-4 päivää. Kotisiivouksissa työskentelemme aina työpareina. Näin työturvallisuus ja työn jäljen tarkastaminen toteutuu paremmin. Tuomme kohteisiin siivousvälineet ja -aineet mukanamme, myös imurin.

ASIAKKAAN JA OMAISTEN OSALLISTUMINEN JA ASIAKASPALAUTE

Siivoussopimusta laadittaessa pyritään huomioimaan asiakkaan toiveet ja tarpeet mahdollisimman hyvin. Nämä asiakaskohtaiset toiveet kirjataan asiakaskohtaisiin ohjeisiin. Työntekijät näkevät ohjeet puhelinsovelluksen kautta ja päivittävät niitä tarvittaessa.

Asiakaspalautetta kerätään kyselylomakkeen avulla vuosittain. Vastaukset käydään läpi ja taulukoidaan, jolloin ne säilyvät tallessa. Seuraavan vuoden kyselyvastaukset kerätään samaan taulukkoon, jolloin nähdään mahdollinen jatkumo palautteissa.

Lisäksi asiakkaat antavat vuoden mittaan palautetta henkilökohtaisesti paikanpäällä, sähköpostilla, tekstiviestillä tai soittamalla. Palaute kirjataan asiakasohjeeseen tulevia käyntejä varten. Virheet ja puutteet pyritään ensisijaisesti korjaamaan, tai sovitaan mahdollisesta hyvityksestä. Kaikesta tapahtuneesta otetaan oppia tulevaa varten.

Asiakaskohtaisia ohjeita päivitetään sekä kyselylomakkeiden, asiakkaiden viestien sekä henkilökunnan havaintojen pohjalta aina tarvittaessa.

RISKIEN HALLINTA, EPÄKOHTIEN TUNNISTAMINEN JA KORJAAVAT TOIMENPITEET

Kirjallinen riskikartoitus on tehty. Lisäksi kotisiivousprosessi on kuvattu prosessikaavioon, johon on myös kirjattu kunkin vaiheen tärkeimmät riskitekijät. Käytännön asioista muistutellaan viikoittain työvuorolistan saateviestissä. Asiakkaiden ja henkilökunnan palaute auttaa epäkohtien tunnistamisessa ja niihin pyritään aina mahdollisuuksien ja tilanteen mukaan puuttumaan viipymättä. Henkilökunnasta vähintään 10 %:lla on voimassaoleva ensiapukoulutus.

Mikäli asiakas on tyytymätön saamaansa palveluun tai kohteluun, hänen on mahdollista ottaa yhteyttä Pirkanmaan Hyvinvointialueen sosiaaliasiavastaavaan tai kuluttajaneuvontaan.

ASIAKASTIETOJEN KÄSITTELY

Asiakastietojen käsittely on kuvattu yksityiskohtaisesti Tietosuojaseloste ja yleiset sopimusehdot -sivullamme.

OMAVALVONTASUUNNITELMAN SEURANTA JA TOIMINNAN KEHITTÄMINEN

Omavalvontasuunnitelman hyväksyy ja vahvistaa toimintayksikön vastaava johtaja. Toimintaa pyritään jatkuvasti kehittämään asiakaslähtöisesti.